Sionistisk jødedom

Bekjemp den jødiske/pro-‘israelske’ lobby!

Kjære venner, bekjemp den jødiske lobby! Ja, vi har pekt på det før. Den jødiske lobby i USA styrer det meste av amerikansk utenrikspolitikk! Og bygger på alle vis, opp under støtte til staten ‘Israel’.

Moralske vurderinger er lagt til side! Hederlighet og rettferd er ukjent for dem. Bestikkelser; oppkjøp av støtte dominerer, ingen ting er til hinder for ubegrenset støtte til ‘Israel’. Er du mot – eller kanskje kritisk; vil de angripe og ramme deg. Det er den «jødiske» lobbys arbeidsmetode ikke minst i USA!

Den jødiske lobby

Er betegnelsen riktig; den «jødiske» lobby? Er det «jøder» som former den? Er den ikke snarere en «pro-Israel» lobby? Eller kanskje en «sionist»lobby? La oss se nærme på faktiske forhold.

Jo, lobbyen er også en «pro-Israel»- lobby! Flere enn «jøder» er med – og særlig en gruppe «kristne» – mange av dem i USA – som står for en spesiell type «kristendom»; evangelikalsk kristendom. Der innholdet er som følger:

De legger vekt på profetisme, som anført i Bibelen; om at ‘jøder’ – angivelig «Guds utvalgte folk» – skal «vende tilbake» til «Det lovete land»; kalt ‘Israel’.

Så skal Jesus komme igjen til landet, og konvertere alle «jøder» til kristendom! «Frelse» jødene, altså. Og Jesus – den tilbakevendte – skal bli «all verdens konge». Dette er vyer for disse «kristne».

Jesus Kristus – representant for det gode, medmenneskelighet og nestekjærlighet; venn av de fattige, undertrykte og trengende – er lagt til side! Blank «jødevennlighet», som vi kan kalle det, er tilbake blant disse profetiske «kristne,» med dyp sympati for ‘Israel’. De spiller en viktig rolle også i Norge; i flere «kristne» fundamentalistiske miljøer, blant politikere og skribenter i pressen med flere.

Feilslått kristendom vil mange si. Det er bra! Om disse ‘kristne’ deler av den ‘jødiske’ lobby. Eller den pro-israelske» lobby. Robert Fisk, verdenskjent journalist og Midtøsten-kjenner sa: “Whether you call that lobby; the Israeli lobby or the Jewish lobby, does not matter. (Kilde: Kulturverk.)

Lobbyer i USA

Amerikanere med jødisk bakgrunn har opprettet en rekke grupper med mål å påvirke og bestemme USAs utenrikspolitikk. Den mest innflytelsesrike er: «American Israel Public Affairs Committee (AIPAC). Det gjelder tilsvarende for: «The Anti-Defamation League (ADL), med pro-‘Israel’ støtte under dekke å bekjempe «antisemittisme». Pro-israelske / jødiske lobbygrupper.

USAs «indre» statsapparat

USAs indre «statsapparat» er i hovedsak «jødisk». Dominerende politikere, amerikanske ministre, ledere i økonomiske virksomheter – og ikke minst ledere i mediene – har ofte jødisk bakgrunn. På medier får du ofte deres synet presentert se (bilde under).

Les mer om dette i denne viktige boka, under: «The Israel Lobby. And US Foreign Policy.» En obligatorisk bok å lese.

Av Trond Ali Linstad

0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop